Zestaw naprawczy do kół

Coraz częstszym rozwiązaniem, które stosują producenci samochodów jest dołączanie do pojazdu zestawu naprawczego do kół zamiast koła zapasowego. Czy lepiej sprawdza się podczas kryzysowej sytuacji na drodze? Zestaw naprawczy do kół, zależnie od producenta, występuje w kilku wersjach.

Najczęściej w jego skład wchodzi pianka uszczelniająca oraz elektryczny kompresor. Gdy opona się przebije, trzeba podłączyć rurkę do wentyla i przy pomocy kompresora podnieść ciśnienie w kole.

Nie trzeba usuwać gwoździa lub innych przedmiotów, które przebiły koło. Następnym krokiem jest wtłoczenie pianki uszczelniającej.

Producenci podają, ż takie rozwiązanie pozwala na przejechanie około 50 kilometrów, jednakże w praktyce mechanicy nie zalecają jechać dalej niż na odległość 25 kilometrów. Bez wątpienia zaletą zestawów naprawczych jest to, że nie zajmują dużo miejsca w bagażniku, w porównaniu z kołem zapasowym.

Ponadto są łatwe w użyciu i naprawa koła w ten sposób trwa znacznie krócej niż w przypadku wymiany. Niestety trzeba liczyć się z tym, że zestaw naprawczy nie poradzi sobie z większymi dziurami oraz niektórymi uszkodzeniami, na przykład powstałymi w wyniku najechania na krawężnik.